בת 10 שהייתה עם אימא בכניסה לבית הספר הבוקר (רביעי) נקלעה לזירת ירי בשכונת הרכב בלוד, ונפצעה קל מרסיסים. צוות מד״א פינה את השתיים לבית החולים אסף הרופא. האם הוגדרה כנפגעת חרדה. ראש העיר יאיר רביבו הגיב: "ילדינו הם קו אדום. מי שמעז להכניס את האלימות והפשיעה אל המרחב שבו נמצאים ילדים ותלמידים, חצה כל גבול אנושי ומוסרי".
ניידת משטרה
ניידת משטרה
"הפשיעה חצתה כל גבול אנושי ומוסרי". ניידת משטרה
(צילום: Jose HERNANDEZ Camera 51/shutterstock)
"האירוע החמור שאירע הוא תזכורת כואבת לכך שמלחמתה של מדינת ישראל בארגוני הפשיעה חייבת להתנהל בכל העוצמה, ללא פשרות וללא הנחות", הוסיף רביבו. "לא ייתכן שתושבים נורמטיבים, משפחות וילדים יחששו לצאת מבתיהם או להגיע למוסדות החינוך בשל סכסוכים פליליים של עבריינים.
"אני דורש ממשטרת ישראל ומכל גורמי האכיפה לפעול ביד ברזל נגד מחוללי הפשיעה, למצות את הדין עם האחראים ולהחזיר את תחושת הביטחון לרחובות העיר", הוסיף. "ילדינו אינם מטרה, אינם כלי משחק ואינם יכולים להיות קורבנות של עולם הפשע. מול המציאות הזו אסור לנו לשתוק, חייבים להכריע את הפשיעה ולהחזיר את הביטחון לתושבי לוד".
הרקע לאירוע הוא סכסוך משפחות במגזר הערבי בעיר. המשטרה פתחה בחקירה, אך נכון לעכשיו אין מידע על זהות היורים ומי היה היעד.